Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM066848
Első szerző:Döbör Ágota (Pszichológus)
Cím:Személyiségfejlesztés az iskolában: olvasás-szövegértés, irodalmi érdeklődés és empátia - egy vizsgálat tanulságai / Döbör Ágota
Dátum:2006
Megjegyzések:Számos fórumon találkozhatunk azzal a kijelentéssel, hogy az olvasás válságban van, a gyerekek nemolvasnak könyveket, olvasási képességük és szövegértésük nem éri el a kívánt szintet. Az olvasás a műveltség megszerzésén túl fejleszti az olvasó képzeletét, olvasási képességét, szókincsét, nyelvi kreativitását és szövegértését is. Mindezeken túl mintát is ad az élet kérdéseire, problémáira. A hősökkel való azonosulás segjt a belső feszültségek feloldásában; a minta átvételével pedig fejlődik az olvasó személyisége.Mindezek tekintetében érthető az aggodalom: miként változik meg társadalmunk, gyermekeinkértékrendje és világhoz való viszonya, ha kimarad a gyerekek életébőél a személyiségfejlesztésnek ezen módja. Az előadás egy több száz fős vizsgálat tükrében elemzi a kérdést.
ISBN:963-229-947-7
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok előadáskivonat
olvasás
empátia
szövegértés
Megjelenés:A pszichológia szerepe a változó társadalomban / szerk. Kalmár Magda. - p. 212. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1