Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM067260
035-os BibID:
(Zbl.ME)2015a.00095
Első szerző:
Várady Ferenc (matematika, német tanár)
Cím:
Solving differential calculus problems with graphic calculators in a secondary grammar school / Várady Ferenc
Dátum:
2014
Megjegyzések:
Use of graphic calculators is officially not allowed in Hungarian middle and secondary schools. But in the last years more and more mathematics teachers may use the smart boards. Numerous functions of graphic calculators can be realized with help of smart boards. This makes necessary to think more consciously about the use of graphic calculators. I am teaching in a German school in Budapest, where the use of graphic calculators based on German curriculums is allowed. In two groups of students Grade 10 I made an experiment about the introducing the differential calculus with help of graphic calculators. We concentrated for two aspects, how much should we teach without graphic calculators at the concept formation and problem solving, and at what point is desirable to allow their use in the teaching process. At the use of graphic calculators the visual representations of mathematical concepts comes in the foreground. Many students have problems with different representations of the function. They do not see the connection between them and cannot transform one representation into another. In our experiment we emphasized these activities. In the brain-based mathematics teaching use of different representations is a base idea. In our experiment we tried to take into consideration of some new results of brain research.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Matematika- és számítástudományok
tanulmány, értekezés
grafikus számológép
Megjelenés:
Problem Solving in Mathematics Education : Proceedings of the 15th ProMath conference 30 August-1 September, 2013 in Eger / Eds. András Ambrus, Éva Vásárhelyi. - p. 209-231.
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.