Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM068639
Első szerző:Bordás Andrea (neveléstudományok)
Cím:A bricolage (barkácsolás) mint a kvalitatív pedagógiai kutatás egy lehetséges formája I. / Bordás Andrea
Dátum:2016
ISSN:2248-3527
Megjegyzések:In this paper I present a new way of qualitative educational research, called bricolage.The differences between educational paradigms are caused by geo-political, cultural surroundingsin which they have developed. Different research paradigms served for diversified methodologicalconceptions with several ontological and epistemological assumptions on their base. Researchesusing bricolage have a strong constructivist, interpretative ontology and epistemology on theirtheoretical background. The bricoleur has to be flexible, open-minded, creative, somehow asubjective creator, who places some carefully selected pieces of the world side by side as in aperformance, and invites the audience, the reader to participate in the re-creation of social reality.Working with elements with previous meanings the re-creation will gain a multiple meaning. Thispolifony of meanings is specific of bricolage researches.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
qualitative inquery
research paradigms
bricolage
interpretative social science
research ontology and epistemology
Megjelenés:PedActa. - 6 : 1 (2016), p. 67-80. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1