Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM068642
Első szerző:Bordás Andrea (neveléstudományok)
Cím:Megtölteni a formát tartalommal - avagy hogyan fordíthatóak át a romániai tanári munkaközösségek kötelezettségei lehetőségekké? / Bordás Andrea
Dátum:2015
Megjegyzések:Jelen tanulmányban azt vizsgálom, hogy formális keretek között hogyan valósul meg a szakmai fejlődés, milyen tényezők befolyásolják, segítik vagy gátolják a romániai oktatási rendszer által eleve adott forma megtöltését tartalommal. A kutatást megelőzően tanulmányoztam az oktatási rendszer struktúráját szabályozó dokumentumokat, és kiválasztottam azokat a formális alkalmakat, amelyekben a pedagógusok szakmai fejlődése az intézményben társas környezetben megvalósulhat. Egyéni, páros és fókuszcsoportos félig strukturált interjúkat használtam, amelyek lehetőséget adtak az interjúalanyok nézeteinek feltárásra, betekintést engedtek gondolkodásukba. Az interjúk szövegénél a szakirodalom és a szövetömb adatai alapján keresztszekcionális kategorikus indexálást hajtottam végre, majd az így kapott kódok, kódhalmazok segítségével értelmeztem a szövegeket. A tanulmány bepillantást enged a romániai oktatási rendszer kulisszái mögé. A tanárok hangja a forma és a tartalom, a "kell" és a "szeretném" harcát erősíti fel. Ebben a harcban egyelőre a forma diadalmaskodik, az előírt formalitások betartása elől nehéz kitérni, de a megszületett alternatív megoldások (közös óratartás, rituális szakmai beszélgetések, kollaboratív dokumentációkészítés) azt mutatják, hogy a pedagógusok előtérbe helyezik a tartalmilag minőségi munkát a formaival szemben.
ISBN:978 963 1234 00 8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
pedagógusok
szakmai fejlődés
szituatív tanulás
kollaboratív tanulás
tanuló szakmai közösség
Megjelenés:Pálya-modell: Igények és lehetőségek a pedagógus-továbbképzés változó rendszerében / szerk. Pusztai Gabriella, Morvai Laura. - p. 207-221. -
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009
TÁMOP
709
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1