Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM069244
Első szerző:Szimkovics Tamás (informatikus, informatika tanár)
Cím:LMS rendszerek használhatósági vizsgálata / Szimkovics Tamás
Dátum:2015
Megjegyzések:Az oktatás számos területén használnak LCMS (Learning Content Management System) azaztanulásirányító és tartalomkezelő rendszereket, mint a középfokú és felsőoktatásnál, vállalatiképzéseknél. Mivel az oktatás különböző területein használják, és különböző kritériumoknakkell eleget tenniük ezeknek a rendszereknek, így egyazon rendszer ritkán alkalmazható megfelelőenaz oktatás különböző színterein. A munkám során a közoktatásban felhasználható LCMSrendszereket vizsgáltam, mivel véleményem szerint ez a terület kevésbé kidolgozott a másik kettővelszemben. Elektronikus oktatási rendszerek terén sok közül választhatunk, abban az esetbenis, ha ragaszkodunk az ingyenesen használható szoftverekhez. A kiválasztandó rendszereketszámos mérhető kritérium szerint hasonlíthatjuk össze: rendszerigény, biztonság, támogatás,használhatóság, menedzsment, kollaborációs lehetőségek, beépített alkalmazások. A felsoroltakközül a használhatósági vizsgálatokat hangsúlyoztam. Az egyes elektronikus oktatási rendszereketvalamilyen módon össze kell hasonlítani például a CMSmatrix weboldalán (cmsmatrix.org).Amelyben bár CMS, vagyis tartalomkezelő rendszereket lehet összehasonlítani. Mivel azonbanaz LCMS oktatást kezelő rendszerek egyben tartalomkezelők is, így azoknak is egy részét megtalálhatjukaz oldalon. A weboldalon a használhatósággal kapcsolatban jelenleg 16 paramétertalálható. Vajon ezek a mutatók teljes mértékben tükrözik-e az elektronikus oktatási rendszerekhasználhatóságát? Minél több magas értéket látunk a paraméterek mellett, annál jobb az oktatásirendszer? A jelenleg elterjedt LCMS rendszereket összehasonlító mátrixok értékei hűen tükrözik-e a felhasználók összbenyomását? Ezekből az eredményekből nem tudhatjuk meg például,hogy a diákoknak mennyi időre van szüksége, az elektronikus oktatási rendszerek kezelésénekelsajátítására. Célom ezekre a kérdésekre választ kapni a kutatás során.Munkámban azokat az oktatási rendszereket vizsgáltam, amelyeknek használata ingyenes. Ahasználhatóságon belül Jakob Nielsen által deklarált használhatósági paramétereket vizsgáltam:megtanulhatóság, hatékonyság, megjegyezhetőség, hibák, elégedettség.Várhatóan, a lefolytatott vizsgálatok új eredményeket fognak hozni, amelyeket fel lehet használniaz oktatási rendszerek használhatóságának növelésére. A használhatósági paraméterekvizsgálata során egérmutató-útvonal és kattintás vizsgálatot, valamint a informális riport készítés módszereit használtam.
ISBN:978-615-5509-96-4
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
LCMS
használhatóság
barátságos felhasználói felület
Megjelenés:Tavaszi Szél - Spring Wind III. Konferenciakötet / szerk. Keresztes Gábor. - 3. köt, p. 221-229. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1