Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM069526
Első szerző:Morvai Laura (andragógus)
Cím:Egyházi és nem egyházi pedagógusok továbbképzési igényei az Észak-Alföld régióban / Morvai Laura
Dátum:2017
Megjegyzések:Mint más tudásalapú szakmák esetén, a pedagóguspályán is elengedhetetlen a folyamatos szakmai fejlődés, az élethosszig tartó tanulásba való bekapcsolódás (Horák & Czékus 2012), ahhoz, hogy a pedagógus reflektálni tudjon a különböző változásokra, jelentkezzenek az oktatáspolitika, a fenntartó vagy a tanulói/szülői elvárások oldaláról. A pedagógusok szakmai fejlődésének egyik jól körülhatárolt irányát jelentik a formális tanulási alkalmak, a másikat pedig az informálisak (Ganser 2000). A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése elengedhetetlen tényezője az iskolák és tanulók eredményességének (Lannert 2004; Sági & Varga 2011). Mivel az egyházi intézmények pedagógusai mind a fenntartó, mind az iskolafelhasználók részéről más jellegű elvárásokkal találkoznak (Pusztai 2011; Morvai 2014a), érdemes az egyházi intézmények pedagógusainak továbbképzési témairányultságát összevetni más fenntartású (nem egyházi) intézmények pedagógusaiéval. Kutatásunk kiterjedt a tanárok továbbképzési igényeinek megfelelő orientációjának, pedagógiai céljainak, gyermeknevelési értékeinek feltárására.Kutatásunk legfőbb eredménye, hogy szakított a pusztán fenntartótípus szerinti elemzéssel, és az orientációtípusok mentén mélyebb összefüggések feltárására vállalkozott.
ISBN:978-963-318-644-2
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
pedagógusok
szakmai fejlődés
eredményesség
pedagógiai célok
továbbképzési szükséglet
empirikus vizsgálat
Megjelenés:A felekezeti oktatás új negyedszázada / szerk. Bacskai Katinka. - p. 143-157. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1