Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM069845
Első szerző:
Novák Ildikó (angol nyelvtanár)
Cím:
Fiatalok nyelvtanulásának életkori és társadalmi összefüggései / Novák Ildikó, Morvai Laura
Dátum:
2017
ISSN:
2248-3527
Megjegyzések:
Tanulmányunkban azt vizsgáltuk, hogy a mai fiatalok milyen nyelvtudással, milyen nyelvtanulási háttérrel rendelkeznek. Kik a sikeresek, mely csoport tudja nyelvtudását nyelvvizsgára váltani és milyen tényezők húzódhatnak meg a sikerek hátterében. Elemzésünk során a Kutatópont által készített Magyar Ifjúság 2012 adatbázis azon változóit használtuk, melyekből a nyelvtudásra, nyelvtanulásra, nyelvvizsga meglétére és mindezek hasznosítására tudtunk következtetni. Mivel elsősorban az életkor és a tanulói státus hatását vizsgáltuk, három korcsoportra osztottuk a mintát, melyek közül az első a nagyrészt még a közoktatásban résztvevő 15-19 éves korosztály, a második a döntően felsőoktatásban tanuló 20-24 éves korosztály és a harmadik a döntően már munkavállaló 25-29 éves korosztály. A nyelvtanulás több dimenzióját vizsgáltuk: 1) a nyelvi készségek szubjektív percepciója (2) idegennyelv-tudás objektív indikátora (nyelvvizsgával való rendelkezés és annak szintje), (3) a formális és non-formális nyelvtanulási színtér (4) jövőbeli nyelvtanulási szándék. Elemzésünk során a három csoport nyelvtanulása és nyelvtudása között fellelhető különbségeket és azonosságokat keresve megvizsgáltuk, hogy a szülői iskolai végzettség alakulása milyen összefüggést mutat a nyelvtanulás jellemzőivel. Először általánosságban az idegennyelvhez, majd kifejezetten az angol nyelvtudás-nyelvtanulás tekintetében vizsgáltuk a válaszadók tapasztalatait és hozzáállását, s azonos továbbgondolásra méltó összefüggésre bukkantunk. A családi háttér erős hatását a korcsoportokhoz tartozás jelentősen árnyalja.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
nyelvtudás
nyelvtanulás
szocioökonómiai státusz
nyelvvizsga
fiatalok
Megjelenés:
PedActa. - 7 : 1 (2017), p. 47-58. -
További szerzők:
Morvai Laura (1989-) (andragógus)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.