Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM069934
Első szerző:Máté Ileana (matematika tanár)
Cím:Szöveges feladatok a matematikai didaktikában / Máté Ileana
Dátum:2011
ISSN:1583-6436
Megjegyzések:Az Európai Unió más országaihoz hasonlóan Romániában is kompetenciaalapú oktatás folyik. A tanítás során a tanárok arra törekszenek, hogy a tanulókaz élet különböző területein alkalmazni tudják tudásukat, tapasztalataikat, személyes adottságaikat. A kompetenciák meglétét mérik fel a Nemzeti Felmérő során, melyen azok a tanulók vesznek részt, akik befejezték a nyolcadik osztályt, 14-15 évesek. A Felmérőn román nyelvből és irodalomból, matematikából, valamint azok, akik nem román nyelven tanulnak, anyanyelvből és irodalomból vizsgáznak. A matematika felmérőn 15 kompetencia meglétét ellenőrzik, melyek közül a 12. a következő: "Egy problémahelyzet átültetése a matematika nyelvezetére". A 2010-2011-es tanévben egy kísérlet zajlott a romániai, Bihardiószegi I-VIII. osztályos iskola 8. D. osztályában. A kísérlet célja az előbb leírt kompetencia fejlesztése. Kutatások bizonyítják, hogy egy verbális információra jobban emlékezünk, ha egy releváns vizuális információ is kapcsolódik hozzá. Ezt a többszöri kódolást lehet felhasználni a szöveges feladatok megértése és megoldása során. Ebben a cikkben erről a kísérletről, és a hozzá kapcsolódó tapasztalatokról számolok be.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
matematika didaktika
szöveges feladatok
Megjelenés:Magiszter 9 : 3 (2011), p. 53-60. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1