Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM069973
Első szerző:Illés Gabriella Barbara
Cím:Kultúra és médiafogyasztás : szociodemográfiai jellegzetességek / Illés Gabriella Barbara
Dátum:2017
ISSN:0209-584X
Megjegyzések:A kulturális tevékenységek a szabadon végzett tevékenységek körébe tartoznak, de az utóbbi évtizedekben a legnagyobb időigényű szabadon végezhető tevékenységgé a televíziózás vált. A tévénézésre fordított idő mennyisége már önmagában is sokat elárul egy adott társadalom életmódjáról és ezzel együtt annak társadalmi helyzetéről. Hazánkban pedig Európán belül az egyik legmagasabb ez az érték, 2016-ban egy átlagos tévénéző 279 percet töltött naponta a tévé képernyője előtt . 1997 októberétől két új országos lefedettségű földi sugárzású kereskedelmi csatorna (RTL Klub és TV2) kezdte meg működését. Az évek folyamán a széles tömegeknek szóló két új generikus adó mellett újabb és újabb tematikus csatornák jelentek meg azzal a céllal, hogy lefedjék a speciális célcsoportok nézői igényeit is. Napjainkban megközelítőleg 120 magyar nyelvű csatorna próbálja meg kielégíteni a nézői igényeket. Magyarországon a televízió-nézésre fordított idő jelenleg is nagyon magas - bár a növekvő folyamat trendje már irányt váltott -, azonban ebből a kábelcsatornák egyre nagyobb részt követelnek maguknak. Mára egy átlag magyar néző, nézési idejének 70%-át fordítja a kábelcsatornák nézésére, míg ez az arány 2000-ben még csak a 10%-ot súrolta. A nézettségi adatok vizsgálata mellett számos kutatási felmérés is bizonyítja, hogy életünkben egyre fontosabb szerepe van a médiának. Az internet megjelenése alapjaiban változtatta meg a médiafogyasztást, érzetre kissé megtörve a televízió egyeduralmát. A legmodernebb technikai megoldások és eszközök is azt támogatják, hogy minden helyen és időben könnyen fogyasszunk bármilyen médiát. Mindezek tükrében felmerülhet a kérdés, vajon mai felgyorsult, digitalizált és tévéuralta világunkban mennyire van igény és lehetőség a különböző kulturális javak elérésére, a szabadidő tartalmas eltöltésére? Hazánk lakosságának jó részére jellemző, hogy nincs pénze, nincs ideje szórakozni, vagy egyszerűen csak kedvetlen és fáradt ilyen típusú időtöltést választani. Mindezek következtében az egyéb kulturális tevékenységekre szánt idő jelentősen csökkent, azaz az emberek ritkábban járnak színházba, moziba, koncertekre és kiállításra. A tanulmány arra igyekszik választ találni, hogy a különböző kulturális attitűddel rendelkező csoportok szabadidő eltöltését mennyire befolyásolja azok társadalmi- és szociodemográfiai jellemzői, és a lakóhely, mint társadalmi- és földrajzi-gazdasági tér hatással van-e az egyének kulturális tevékenységeinek alakulására.
Tárgyszavak:Agrártudományok Növénytermesztési és kertészeti tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
kultúra
médiafogyasztás
Megjelenés:Jel-Kép. - "közlésre elfogadva" (2017), p. [1-19]. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1