Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM071697
Első szerző:Török Ágnes (zenepedagógus, karnagy)
Cím:Zenei vademecum irodalomtanároknak : Kapcsolódási pontok az irodalom-, és az ének-zene tantárgy között a gimnázium 9. osztályában / Török Ágnes
Dátum:2015
Megjegyzések:Jelen dolgozat a Nemzeti alaptantervben meghatározott tíz műveltségi terület közül a magyar nyelv és irodalom, valamint a művészetek, ezen belül az irodalom és az ének-zene műveltségi részterületek átjárhatóságát, közös tudástartalmuk aktivizálásának órai lehetőségét igyekszik bemutatni. A szaktanárok munkájához ajánl gyakorlati megoldásokat az irodalom és az ének-zene tárgyak tantárgyközi kapcsolatainak tükrében. Nem az integrált tantárgyi lehetőségeket, nem a project módszer és nem az epochális oktatás alkalmazását fejti ki, hanem olyan tartalmi kapcsolatokat mutat be, melyek az előzetes tudás szempontjából könnyen előhívhatók és a tanár részéről nem igényelnek különleges módszertani felkészülést. Erre a gimnáziumi 9. osztály kerettantervben meghatározott anyagából hoz példákat, mivel ennek az osztálynak az ismeretanyaga öleli át a zene-, és irodalomtörténet legnagyobb területét. A feldolgozásra kerülő irodalmi ismeretanyag Pethőné Nagy Csilla, a zenei ismeretanyag Király Katalin tankönyve alapján kerül összevetésre.
ISBN:978 963 473 847 3
Tárgyszavak:Művészetek Zeneművészet tanulmány, értekezés
tantárgyközi kapcsolatok
Megjelenés:Tanulmányok a levelező és részismereti tanárképzés tantárgy-pedagógiai tartalmi megújításáért / Bíró István, Ferencziné Ács Ildikó, Gaul Emil, Havasi Tamás, Orosz Csaba, Pintér-Keresztes Ildikó, Török Ágnes, Váradi Judit. - p. 109-136. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1