Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM072467
Első szerző:Molnár-Tamus Viktória (pedagógia szakos bölcsész, tanár)
Cím:A művészeti nevelés kérdései Karácsony Sándor életművében / Tamusné Molnár Viktória
Dátum:2017
Megjegyzések:Ki volt Karácsony Sándor?" - teszi fel könyvének elején a kérdést az egyik legjelentősebb róla szóló monográfia szerzője, Lányi Gusztáv, aki egész művével kívánta ezt megválaszolni. Mi nem erre vállalkozunk, csak jelezni kívánjuk a 125 évvel ezelőtt született Karácsony életművének jelentőségét, összetettségét, sokoldalúságát, hiszen műveit és pedagógiáját számtalan szerző vizsgálta és elemezte már. Az ebből született publikációk sora áll a kutatók rendelkezésére. Mi igyekszünk olyan forrásokat elemezni, amelyek elsősorban a kultúra, a művészetek fogalmi megközelítéseit és a művészeti nevelésre vonatkozó koncepcióit közvetítik. Karácsony fő műve pedagógiai tevékenysége, melyet a népiskolákban, középiskolákban és az egyetemen, valamint az iskolán kívül és a felnőttek körében kifejtett. Nem könyveit, írásait tartotta a legfontosabbnak életében, hanem a tanítványokkal folytatott beszélgetéseket, vitákat, a velük való találkozásokat. Elsősorban tehát nevelő volt, mégpedig olyan nevelő, aki jól tudta, hogy a nevelőt magát is nevelni kell. Szerinte a nevelés mindig világnézeti, vagyis vallásos nevelést jelent. Ez az ő esetében a protestáns hitben és hitre való nevelés volt, és mint protestáns nevelő, a felekezeti iskolák híve volt. Neveléselméletének értékelése az általa sokszor idézett Pál apostoli igével a legszemléletesebb: én plántáltam, Apollós öntözött, de Isten adta a növekedést.
ISBN:9786068156686
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
művészeti nevelés
Megjelenés:Oktatás határhelyzetben / (főszerk.) Magyari Sára. - p. 53-59. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1