Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM076826
Első szerző:Polónyi István (közgazdász)
Cím:Publish or Perish a neveléstudományban (is) / Polónyi István
Dátum:2017
Megjegyzések:A publish or perish kifejezés jelentése közismert: publikálj vagy tűnj el, (vagy népszerűbb, de durvább fordításban: publikálj vagy pusztulj), azt a nyomást érzékelteti, ami az akadémiai szférában nehezedik a kutatókra, kutatási eredményeik mind nagyobb számban történő közzétételének érdekében, ha tudományos karrierjükben előre akarnak haladni. Azután a kiszólás kiegészült az idézettség, sőt az indexeltség szükségességével is (?publish, get cited or perish", illetve ?get indexed and cited, or perish"), ami a mennyiségi publikálás mellé a minőséget, azaz az idézettséget is igyekezett behozni. Ebben a tanulmányban azt elemezzük, hogy a publikációs adatok mennyiben igazolják ennek a nyomásnak az érvényesülését a hazai társadalomtudományokban, s azon belül a neveléstudományban. Szinte rendszeres időnként fel-felmerül a kutatókban a hazai neveléstudomány publikációs teljesítménybeli elmaradása, különösen a nemzetközi közlemények tekintetében (lásd pl.: Tóth et al 2008, Bíró 2009, Csapó 2015). Ezzel összefüggésben több kérdést vizsgálunk meg ebben az írásba: először is azt, hogy a hazai tudomány teljesítménye nemzetközi összehasonlításban hogyan alakult a rendszerváltás óta. Majd azt, hogy ezen belül a magyar társadalomtudományok, különösen a neveléstudomány nemzetközi publikációs teljesítménye hogyan néz ki. Továbbá azt, hogy - a hazai statisztikák alapján vizsgálva - a neveléstudomány publikációs jellemzőinek alakulását milyen tényezők befolyásolhatják.
ISBN:978-615-5657-01-6
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
Publish or perish
publikációs teljesítmény
publikációhatásosság
neveléstudomány
Megjelenés:A tanulás új útjai / szerk. Mrázik Julianna. - p. 335-360. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1