Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM076830
Első szerző:Polónyi István (közgazdász)
Cím:Pedagógusképzés 1945 után oktatásgazdasági aspektusból / Polónyi István
Dátum:2016
Megjegyzések:A magyar pedagógusképzésre a második világháborútól lényegében a rendszerváltásig jellemző a ciklikus, hullámzó fejlődés. A tanulmány ezt a ciklikusságot elemzi, rámutatva, hogy ennek oka az államszocializmus tervgazdálkodásának sajátosságaiból fakad. Az általános iskolai pedagógusképzés beiskolázási létszámai is a beruházási ciklustól függenek és nincs, vagy csak alig van összefüggésük az általános iskolai tanulólétszám változásával. A központi tervgazdálkodás törvényszerűen hordozza magában a ciklikusságot: a szakemberhiány, és vele a képzési minőségrontás, valamint túlképzés és vele az inkongruencia újratermelődését. A ciklikusságnak tehát súlyos következményei vannak a minőségre nézve
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
ciklikus tanárképzés
az államszocializmus tervgazdálkodása
beruházási ciklus,
túlképzés
(foglalkoztatási) inkongruencia
Megjelenés:Új kutatások a neveléstudományokban : oktatás és nevelés - gyakorlat és tudomány / szerk. Tóth Zoltán. - p. 227-234. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1