Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM076957
Első szerző:
Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:
A digitális élelmiszer-fogyasztó jellemzői / Fehér András
Dátum:
2018
ISSN:
1789-6339
Megjegyzések:
A digitalizáció és az egészségtudatosság nagyban megváltoztatták korunk fogyasztójának a vásárlási döntési folyamatban való részvételét. Különösen igaz ez a különféle élelmiszerek vásárlására és azok fogyasztására. Az információgyűjtés a hosszú éveken keresztül jól bevált hagyományos információforrások mellett egyre inkább kezd áttevődni az online felületekre, ahol minden eddiginél hatékonyabban kereshetünk. Az élelmiszerek interneten történő vásárlása hazai körökben egyelőre csak bontogatja a szárnyait, azonban egyre több lehetőségünk nyílik és egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen típusú beszerzésre. A kutatásom során szekunder és primer vizsgálatokkal tudtam bizonyítani az úgynevezett digitális élelmiszer-fogyasztó hazai megjelenésének relevanciáját. Reprezentatív 305 fős online kérdőíves felmérést végeztem az Y-generáció körében. Az elvégzett leíró statisztikák, faktor- és klaszteranalízis segítségével hazai körökben eddig hiánypótló összefüggéseket kaptam. Az eredmények alapján kiderült, hogy ez az új típusú fogyasztó a vásárlásait megelőzően az internetes információkeresést preferálja. Ennek során, amennyiben élelmiszerekről van szó, különös jelentőséget tulajdonít az élelmiszerek pozitív egészségre ható tényezőinek megismerésére, amit fontosabbnak ítél meg, mint ezen termékek áráról vagy minőségéről való informálódást. Az előzetes tájékozódást leginkább internetes fórumokon és blogokon teszik, meg, amelyek mellett lényeges információforrások még a kereskedők honlapjai, illetve a különféle közösségi oldal elérhetőségek. Azonban azt feltétlen ki kell emelni, hogy az előzetes online információszerzést nem feltétlen követi internetes vásárlás is, mivel az élelmiszerek hagyományos bolti környezetben való beszerzése továbbra is nagyon fontos az egyének számára.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Közép-Európai Közlemények. - 11 : 3 (2018), p. 93-104. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.