Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM077209
Első szerző:Soós Gabriella (közgazdász, tanár)
Cím:A fogyasztók információ-igénye az élelmiszervásárlás során - egy fókuszcsoportos kutatás eredményei / Soós Gabriella
Dátum:2016
ISSN:1786-3422
Megjegyzések:Consumer trends are clearly displayed in the increase of health consciousness, which rearranges the expectations of consumers, can influence the decision-making mechanism and the attitude of consumers during the purchasing process. The consumers require more and more information. It is sorted, understood and learnt/memorised by them. The information received influences their decision-making process. This study aims at presenting the expectations and their impact on the consumers according to the required information about health-conscious food and the results of a research using a focus group survey. Examination of two eight- resp. nine-person focus groups occurred in the summer 2016 in Hungary using a structured script i.e. guide, and a so called 'hourglass' method. We used a model to the construction of the structure of the focus group guide, which was formed on the basis of the literature in connection with the investigation. We studied and analysed the elements of this model (e.g. interest, attention, involvement, beliefs etc.), the effect of these factors on the information process and the relation between the main factors. This provides a suitable/ adequate basis for the quantitative research of this topic.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
fogyasztói magatartás
információ-feldolgozás
fogyasztói attitűd
élelmiszer
funkcionális élelmiszer
egészségtudatosság
Megjelenés:Élelmiszer, Táplálkozás és Marketing. - 12 : 1 (2016), p. 33-38. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1