Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM078993
Első szerző:Győry Ákos (matematika-fizika szakos középiskolai tanár)
Cím:Development of high school students' geometric thinking with particular emphasis on mathematically talented students / Ákos Győry, Eszter Kónya
Dátum:2018
ISSN:1589-7389
Megjegyzések:We carried out research using Zalman Usiskin's test (1982) and also a modified version of his test to see how the geometric approach of secondary school students (Grades 8-10) specialized in mathematics had changed. We observed two groups of students for several years. Our aim was to find a relation between the change of the mean of the van Hiele level of the students and the structure of the geometry syllabus. We also observed if there was a change in the geometric approach of the students during the summer holidays and if so, in what way it changed.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Van Hiele theory
Levels of geometric thinking
Structure of the geometry syllabus
Megjelenés:Teaching mathematics and computer science. - 16 : 1 (2018), p. 93-110. -
További szerzők:Herendiné Kónya Eszter (1967-) (matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1