Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM079360
Első szerző:Nadanyiova, Margareta
Cím:The Brand Value and its Impact on Sales in Automotive Industry / Margareta Nadanyiova, Lubica Gajanova, Dominika Moravcikovam, Judit Oláh
Dátum:2019
ISSN:2336-3037
Megjegyzések:The aim of this article is to define the theoretical basis of brand value from the viewpoint of domestic (Slovak) and foreign authors and its impact on sales. This includes a regression and correlation analyses focused on investigate the dependence between the brand value and sales in automotive industry. The basic sources of research were secondary data obtained from worldwide surveys in the form of rankings published by Forbes magazine, annual reports of companies and published professional publications. General scientific methods were applied for the processing of the data, as well as mathematical-statistical methods to evaluate the data collated from the results of regression and correlation analyses and test the linear independence. The results of analyses show that the brand value and sales are linearly dependent, specifically it is medium-strong direct linear dependence. Therefore, the brand value has a direct effect on sales volume
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:LOGI. - 10 : 1 (2019), p. 41-49. -
További szerzők:Gajanova, Lubica Moravcikovam, Dominika Oláh Judit (1973-) (agrárközgazdász, logisztika)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1