Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM080507
Első szerző:Czékmán Balázs (okleveles pedagógia szakos bölcsész)
Cím:ICT-Supported Problem-Based Learning: Possibilities of Applying Problem-Based Learning from Primary School to Higher Education / Czékmán Balázs, Szabó Fruzsina, Somfalvi Zita, Maior Enikő
Dátum:2016
ISSN:2248-3527
Megjegyzések:Problem Based Learning was originally created for medical students to better diagnose new illnesses; this methodology can be used in almost all the fields of education. Teachers can teach by appealing to students' natural instincts to create, and they can improve the students' performance in different disciplines. So, we can say that it is an easy way of the acquisition and integration of new knowledge. While the content and structure of PBL courses may differ, the general goals and learning objectives tend to be similar. It begins with the assumption that learning is an active, integrated, and constructive process influenced by social and contextual factors. The task of our paper is to show how Problem-Based Learning can be used from primary to university level education in teaching different subjects.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
problem-based learning
learning approach
ICT
Megjelenés:PedActa. - 6 : 2 (2016), p. 41-50. -
További szerzők:Szabó Fruzsina (1974-) (nyelvpedagógus) Somfalvi Zita (1981-) (nyelvtanár) Maior Enikő
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1