Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM083254
Első szerző:Jánvári Miriam Ivett (PhD hallgató, pszichológus)
Cím:Csalás és versengés a felsőoktatásban / Jánvári Miriam Ivett, Salamon János, Orosz Gábor
Dátum:2011
Megjegyzések:Kérdőíves vizsgálatunk során több felsőoktatási intézményben (N = 230, F = 84) az önbevalláson alapuló csalás gyakoriságát és annak korrelátumait vizsgáltuk, ahol kiemelt szerepet kapott a versengéssel kapcsolatos egyéni attitűdök mérése. Korábbi kutatások a versengést az iskolai csalás egyik biztos prediktorának tekintették (pl. Anderman & Murdock, 2007). Viszont Fülöp (2003) és Ryckman és munkatársai (1990, 1996) a versengés egyéni tényezőit illetően differenciációt javasolnak, ahol érdemes külön kezelni a pozitív "önfejlesztő" és a negatív "hiperversengő" vonásokat. Ennek alapján a jelen kutatásban ezt a distinkciót használva arra jutottunk, hogy az önfejlesztő versengés skálán elért pontszám gyenge negatív összefüggésben áll az iskolai csalás elfogadhatóságával, míg a hiperversengés skálán elért pontszám gyenge pozitív összefüggést mutat mind a csalás elfogadhatóságával, mind annak önbevalláson alapuló elkövetésével is. Eredményeink arra mutatnak, hogy amikor a versengés iskolai csalásra gyakorolt hatását vizsgáljuk, akkor egyrészt nem érdemes annak szerepét túldimenzionálni, másrészt érdemes elkülöníteni egymástól a hiperversengés és önfejlesztő versengés személyiségdimenzióit.
ISBN:9786155077036
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:Generációk és nézőpontok: a Pedagógusképző Kar 2010. évi Tudomány Napi Konferenciájának előadásai / szerk. Jenei Teréz, Margitics Ferenc. - p. 23-45. -
További szerzők:Salamon János Orosz Gábor
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1