Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM084417
Első szerző:Fodor Szilvia (pszichológus)
Cím:Az iskolai kreatív klíma kérdőív / Fodor Szilvia, Tímár Tünde, Balázs Katalin
Dátum:2015
Megjegyzések:Háttér és célkitűzések: A kreativitással foglalkozó kutatások többsége hagyományosan az egyénen belüli folyamatokat, jellemzőket vizsgálja: a kreatív gondolkodást, a személyiséget, az alkotás folyamatát. Az újabb kutatások azonban rámutatnak, hogy a kreativitást jelentősen meghatározzák az egyénen kívüli, az egyént körülvevő tényezők, azaz a kreativitás kibontakozásához a környezet facilitáló jellege is szükséges. Az ehhez szükséges iskolai környezeti feltételek egyike a tanulói kreativitást támogató tanulási klíma. Módszer: Az iskolai kreatív klíma mérése lehet a klímaalakító folyamat első lépése, ezt segítő eszköz az Iskolai Kreatív Klíma Kérdőív, melyet a középiskolás korosztály számára dolgoztunk ki. Tanulmányunk a kérdőív kidolgozásának kezdeti lépéseit mutatja be, az elméleti áttekintéstől a kérdőív jelenlegi verziójának kidolgozásáig, melynek alapját három empirikus kutatás képezi (egy 234, egy 160 és egy 174 fős középiskolás mintán). Eredmények: A kérdőív jelenlegi formájában 47 állítást tartalmaz, melyek öt dimenzióba tömörülnek: Csoportlégkör, Újra való nyitottság, Sokféleség, autonómia bátorítása, Kihívás, érdekesség és Korlátok, presszió (Cronbach alfa: 0,66?0,79). Következtetések: A kérdőív közeljövőben tervezett validálása és sztenderd értékeinek meghatározása után lehetővé válik, hogy olyan beavatkozási pontokat fogalmazzunk meg az iskolák számára, melyek segítik a kreativitást támogató légkör kialakítását.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
kreativitás
környezeti feltételek
kreatív klíma
mérés
Iskolai Kreatív Klíma Kérdőív
Megjelenés:Alkalmazott pszichológia. - 15 : 2 (2015), p. 107-132. -
További szerzők:Tímár Tünde Balázs Katalin (1979-) (pszichológus, pszichológia tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Rekordok letöltése1