Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM084829
035-os BibID:(WOS)000483393400006 (Scopus)85073563702
Első szerző:Takácsné Bubnó Katalin (matematika tanár, informatika tanár)
Cím:Cognitive Aspects of Mathematics-aided Computer Science Teaching? / Katalin Bubnó, Viktor László Takács
Dátum:2019
ISSN:1785-8860
Megjegyzések:Some years ago we started an experiment with teaching an algorithmic thinking method, in an old-new approach and with a newly developed ecosystem. We planned our method for the future, when students will use their own devices in schools, and computer programming should usually be integrated into various teaching environments, including teaching mathematical problem solving once again. Our method fits into analogy-based pedagogical research, which focuses on problem solving in computer science. We presented and examined our method at the 2017 CoginfoCom Conference, in the sense of Mathability. There, we also asked further questions concerning the efficiency of analogybased computer programming teaching methods [2]. In this paper, we would like to answer these questions.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
problem solving
mathability
mathematical psychology
Megjelenés:Acta Polytechnica Hungarica. - 16 : 6 (2019), p. 73-93. -
További szerzők:Takács Viktor László (1975-) (közgazdász, informatikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1