Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM085077
Első szerző:Nagy Ágoston (Testnevelő tanár/ Phd)
Cím:Középpontban a sporttehetség / Nagy Ágoston
Dátum:2013
Megjegyzések:A 2001-ben elindult utánpótlásnevelési programban helyet kapott a kosárlabda is, mely a szakma által legtehetségesebbnek tartott 14-18 éves kosarasok sportpályafutásának első részét gondozza. Edzőtáborokban készülnek rendszeresen, s elkezdik a nemzetközi megmérettetést az Európa Bajnokságokon. A program garanciája, a rendszeresen lehívható, így tervezhető állami támogatás, melynek felhasználását - pénzügyileg és szakmailag egyaránt -szigorúan ellenőrzik. A szakmaiságot a szövetség jelenti, akik meghatározzák a programban dolgozó szakemberek személyét, a korosztályok kereteit, és elfogadják a szakmai programokat. A szövetség meghatározta, hogy minden szinten növelni kell a kosárlabda versenyképességét. Eredményessé kell tenni más hazai sportággal szemben és a nemzetközi versenyzésben is. (Új Pályán, 2010) - Csökken a csapatok és a versenyző játékosok száma - A felnőtt csapataink nem jutnak ki az EB-re - Az UP csapatok eredményei romlanak - Klub szinten csak a nők szerepelnek az Euroligában - A magyar játékosok és szakemberek nemzetközi piaci értéke alacsony - A szakmai fejlődéshez kevés volt az anyagi forrás - Nem elegendő a továbblépéshez az infrastruktúra 1 - Elavult a felmenő versenyrendszer - Jellemző az egységes irányba mutató szakmai koncepció hiánya - A mérkőzések iránti szurkolói kultúra is átalakult Az MKOSZ 10 pontban foglalta össze a megvalósítandó stratégiai célokat, melyek 2010-2020 között várnak megvalósításra. A tehetséggondozás tekintetében megfogalmazta az MKOSZ Utánpótlás Programját, melynek legjelentősebb irányvonala az Akadémiai Program. Jelentősége abban van, hogy ehhez komoly anyagi forrást biztosít az akkreditált szervezeteknek. A szándék, hogy a régiós jelentőségű akadémiákban központosuljanak a legfelkészültebb edzők, a legtehetségesebb játékosok. Itt történhessen meg egységes képzésük, nevelésük, korosztályos kiválasztásuk és nemzetközi versenyeztetésük. Az akadémiák feladata a játékosok nevelése 23 éves korukig, az edzők továbbképzése, valamint a sportági kutatás fejlesztése. A sikeres magyar utánpótlás műhelymunka célja is egy olyan speciális oktató- nevelő, személyiség formáló képzőprogram megvalósítása, amely nemzetközi szintű sportolókat nevel. A sportágak és az utánpótlás központok között kialakult piaci versenyhelyzetben megszületett az oktatás, a kultúra és a sport összekapcsolásának igénye és lehetősége. A kosárlabda szövetségnek köszönhetően egységes rendszerbe terelik a korosztályos szakmai és nevelési célokat. Az állam a társasági adókedvezmények törvényi szabályozásával megteremtette a szükséges pénzügyi forrást, hogy a korábban megfogalmazott távlati célok megvalósításra kerülhessenek. A minőségi szinten kosárlabdázó fiatalok keresik a lehetőségét, hogy összekapcsolhassák sportolói és tanulmányi karrierjüket. A fenntartható fejlődés érdekében időszerűvé vált újra definiálni a sportág leghatékonyabb szervezeti formáját, a játékosok potenciálját, a tehetség értékét, a hatékony kiválasztást, a modern edzői munka tevéknységprofilját; a kosárlabda oktatás és nevelés helyét, körülményeit és anyagát. A társadalmi és szakmai változások együttesen létrehozták a speciális kosárlabda akadémiák életre hivásának lehetőségét.
ISBN:978-615-5183-81-2
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
Kosárlabda
akadémia
esettanulmány
műhelymunka
tehetséggondozás
Megjelenés:"Ifjúsági sport és tehetséggondozás - a 21. század kihívásai" : II. Nemzetközi Turizmus és Sportmenedzsment Konferencia : Debrecen, 2012. szeptember 5-6. : konferencia kötet / szerk. Perényi Szilvia. - p. 195-207. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1