Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM090541
Első szerző:Molnár Edina (pszichológus)
Cím:The role of momentary and sustained emotional arousal in advertising-influenced and non-influenced purchasing decisions / Molnár Edina
Dátum:2020
ISSN:2286-0452
Megjegyzések:Today's trend in marketing research overlooks the role of lasting personality traits and momentary emotional influence in customer decision-making. This research seeks an answer to consumers who say they consider advertising to be an important factor in their purchasing decisions, and those who do not see advertising as a factor in their purchasing decisions, what kind of personality and compassion they have in their emotional attitudes. The research performed correlation calculations and t-tests involving 899 and 965 persons, completing a validated personality and empathy test. Comparing the two groups, those who consider advertising important are politer, less in control of their emotions, and less willing to meet social expectations.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Emotional Arousal
Advertising
Personality
Empathy
Personal Distress
Megjelenés:Cross-Cultural Management Journal. - 22 : 1 (2020), p. 67-78. -
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00007
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1