Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM091321
035-os BibID:
(cikkazonosító)1260 (Scopus)85100234774 (WOS)000615670100001
Első szerző:
Kun András István (közgazdász)
Cím:
On the Mechanics of the Organic Label Effect: How Does Organic Labeling Change Consumer Evaluation of Food Products? / Kun András István, Kiss Marietta
Dátum:
2021
ISSN:
2071-1050
Megjegyzések:
The literature on the effect of organic labels on consumers' perception of food products has grown significantly over the last two decades. Since the number of empirical studies has also increased greatly, a literature review revealing the operational definitions of the organic label effect (OLE), which have evolved among researchers, has become necessary. Accordingly, in the current article, 82 studies are reviewed. It was found that studies cluster around two interpretations: they define the OLE either as a change in the evaluation of a given product or as a change in the evaluation of the difference between an organic and a conventional product resulted from organic labeling. We term the first approach the absolute OLE and the latter the relative OLE. Our analysis shows that, when applied separately, these two interpretations might lead to significantly different measurement results, but they can be merged into one concept. We argue that organic labeling affects not only the evaluation of products receiving the organic label but the evaluation of competing products without such a label as well. We reveal that the relative OLE is equivalent to the difference between the absolute effects of organic labeling on the labeled and on the unlabeled products.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
labeling effect
food labeling
organic label
absolute effect
relative effect
conceptualization
consumer evaluation
Megjelenés:
Sustainability. - 13 : 3 (2021), p. 1-25. -
További szerzők:
Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.