Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM092461
Első szerző:Szűcs Róbert Sándor (közgazdász)
Cím:The perception of dietary supplements among consumers engaged in sports on a regular basis / Szűcs Róbert Sándor, Szakály Zoltán
Dátum:2020
ISSN:2061-5558 2062-087X
Megjegyzések:Inaccurate perceptions about body image can be identified not only among physically inactive people, but also among those doing sports on a regular basis. Corporate marketing communication further increases these uncertainties and doubts, thus the former readily become actual consumers of dietary supplements. The results of our primary research (n=737) describe the sports-related activities, attitudes, and segmentation of those regularly engaged in sports, including details about the dietary supplements market. Our results indicate that the group of people engaged in sports on a regular basis is far from homogeneous. As many as 56.4% of them generally have a positive attitude towards dietary supplements, and constitute the potential consumers of this product range. Opinion leaders (coaches), reference groups, and word-of-mouth advertising (fellow sportspeople) were found to play the key role in the choice of dietary supplements.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Corvinus Journal of Sociology and Social Policy. - 11 : 2 (2020), p. 99-118. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1