Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM093499
Első szerző:Sebestyén Krisztina (tanár, oktatáskutató)
Cím:Általános iskolai idegennyelv-tanulás Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében / Sebestyén Krisztina
Dátum:2021
Megjegyzések:Az iskolázottságnak fontos szerepe van a mindennapokban, amit számos tényező befolyásol, például a családi háttér vagy a tanuló környezetében elérhető intézményes lehetőségek (Hegedűs, 2016). Ez nemcsak általánosságban igaz az iskolai tanulmányokra, hanem az idegennyelv-választásra és -tanulásra is (Csapó, 2001; Blossfeld et al., 2019). Tanulmányunkban a nyelvtanulási motivációra vonatkozó kérdőíves kutatásunk adatai közül az általános iskolai nyelvtanulásra vonatkozókat elemezzük. Az adatfelvételre a 2018-2019-es tanévben, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében került sor összesen 890 tanuló és 100 nyelvtanár részvételével. A tanulói adatbázist SPSS program segítségével elemezzük, melynek során arra a kérdésre keressük a választ, hogy a nem, a családi háttér és a származási megye tekintetében is az angol nyelv nagyobb arányú tanulása mutatható-e ki? A nemre és a származási megyére vonatkozó eredményeink szerint a válaszadók többsége angolt tanult az általános iskolai tanulmányai során, míg a családi háttér vizsgálatakor az derült ki, hogy a magasabb családi hátterű - elsősorban Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei - tanulók szülei nagyobb arányban választották a német nyelvet gyermekük számára.
ISBN:978-615-6032-39-3
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
idegennyelv-tanulás
általános iskola
német nyelv
angol nyelv
Megjelenés:Kutatások és látásmódok a Nyíregyházi Egyetemen / szerk. Kovács Zoltán. - p. 195-202. -
További szerzők:Acta Academiae Nyiregyhaziensis
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1