Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM100358
Első szerző:Kóródi Márta (közgazdász, közgazdász-tanár)
Cím:Selling characteristics of local products with specific regard to the tourism aspects based on the examples of three countries / Marta Kóródi
Dátum:2016
Megjegyzések:The first part of this study (secondary research) provides a summary of national and municipal regulation of local products and local markets for the concerned destinations: France (Bordeaux), United Kingdom-England (Durham), Hungary (Szeged). On the one hands the primary surveys relate to the local product offering based on structured observations carried out on the local stores and markets. On the other hand surveys were made about touristic usefulness of local products by interviewing tourists and residents in the city markets. In case of result of research it was a great opportunity to identify the similarities and differences of local product selling, to analyse the breadth and depth of supply, and to drawing conclusions about touristic usefulness. The first two studies revealed a positive relationship, and the third one showed contradiction. Therefore, the proposals relate to the latter topics.
ISBN:9789735318550
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
local products,
local markets,
farmer markets,
tourism demand,
experience-management
Megjelenés:Challenges in the Carpathian Basin. Integration and modernization opportunities on the edges of Europe : 13th Annual International Conference on Economics and Business / ed. Andrea Csata, Bíborka Eszter Bíró, Gergely Fejér-Király, Ottilia György, János Kassay, Benedek Nagy, Levente-József Tánczos. - p. 517-543. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1