Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM103376
Első szerző:Ambrus Gabriella
Cím:A Cross-sectional Analysis of Students' Answers to a Realistic Word Problem from Grade 2 to 10 / Gabriella Ambrus, Eszter Herendiné Kónya, Zoltán Kovács, Judit Szitányi, Csaba Csíkos
Dátum:2019
ISSN:1306-3030
Megjegyzések:Several investigations have revealed that students tend to exclude their real-world knowledge when solving simple, routine-like mathematical word problems. The current research is a crosssectional developmental analysis with students from grade 2 to 10 (N=1346). Other than describing the development (or lack thereof) in students' realistic answers, connections with mathrelated background variables and possible class-level effects have been investigated.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
word problems
realistic mathematics education
cross-sectional development
Megjelenés:International Electronic Journal of Mathematics Education. - 14:3 (2019), p. 513-521. -
További szerzők:Kovács Zoltán (1961-) (matematikus) Szitányi Judit Csíkos Csaba Herendiné Kónya Eszter (1967-) (matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1