Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM105209
Első szerző:Szabó Fruzsina (nyelvpedagógus)
Cím:Constructivism in language pedagogy / Szabó Fruzsina, Csépes Ildikó
Dátum:2022
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:This paper highlights the concept of constructivism that underpins the theory and practice of foreign language teaching. The dominance of this pedagogical movement in the second half of the 20th century and the beginning of the 21st century has been particularly important for the study and understanding of digitally supported forms of learning. Constructivism can provide a response to the analysis and practice of new forms of learning: it is based on the premise that knowledge transfer and the role of the teacher are undergoing intense change. Its implications in the classroom define and influence the pedagogical models and traditions of our time. The paper traces the emergence and dimensions of constructivism in today's digitally infused education, providing a theoretical and literature overview.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
constructivism
knowledge transfer
classroom environment
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - Epub (2022), p. 1-13. -
További szerzők:Csépes Ildikó (1966-) (alkalmazott nyelvész)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1