Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM105620
Első szerző:Kun András István (közgazdász)
Cím:Tudják-e a hallgatók, hogy mennyit (nem) tudnak? : a Dunning-Kruger-hatás vizsgálata üzleti szakokon tanuló felsőoktatási szakképzéses hallgatók körében / Kun András István, Boros József, Kotsis Ágnes
Dátum:2022
ISSN:1219-0349 2786-3395
Megjegyzések:A tanulmány célja Dunning-Kruger-hatás elemzése az üzleti felsőoktatási szakképzésben, illetve annak vizsgálata, hogy az önértékelés pontossága fejleszthető-e a felkészültség emelésével. Feleltválasztásos vizsgatesztek eredményeit (N = 359) vetettük össze a hallgatók saját vizsga előtti és utáni becsléseivel, lineáris regressziós modellekben, kontroll változók szerepeltetése mellett. A gyengébb teljesítményű hallgatók hajlamosabbak saját teljesítményüket felül- és egyben pontatlanabbul értékelni. A felkészültebb hallgatók hajlamosabbak korrigálni önértékelésüket a megszerzett tapasztalatok alapján. Ezt mind a vizsgák alatt, mind két vizsga között alátámasztottuk. Mindezekben nem találtunk különbséget a nemek között. Eredményeink alapján mind a tesztírás maga, mind az alaposabb felkészülés csökkentette az önértékelési hibákat, ezért javasolható a tesztelés gyakoriságának növelése (évközi és/vagy próbatesztekkel).
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Dunning-Kruger-hatás
felsőoktatás
felsőoktatási szakképzés
önértékelés
Megjelenés:Marketing & Menedzsment. - 56 : 3 (2022), p. 7-20. -
További szerzők:Boros József (1994-) (közgazdász) Kotsis Ágnes (1983-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00007
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1