Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM106071
Első szerző:Godó Katalin
Cím:A mentorálás offline és online minőségei a Tanítsunk Magyarországért Mentorporgramban / Godó Katalin
Dátum:2021
Megjegyzések:A mentorálásnak az oktatásban betöltött hatékony szerepét jól mutatja a különféle mentorprogramok terjedésének jelensége. Jelen tanulmányban a Tanítsunk Magyarországért (TM) mentorprogram egyetemista mentorainak körében végzett kutatásunkat mutatjuk be a COVID-19 pandémia idején, ame{y az életkoron átívelő kortárs mentorálás (cross-age peer mentoring; Miller, 2002; Karcher, 2005) egyik hazai példájának tekinthető. A nemzetközi szakirodalom szerint is az életkoron átívelő kortárs mentorálás egyik legjellemzőbb formája, amikor egyetemisták mentorálnak általános iskolásokat, de emellett gyakori még az is, amikor idősebb egyetemista mentorál fiatalabb egyetemistát (Miller 2002). Topping (1994) úgy véli, hogy a mentoráláson belül különbözőképpen lehet szakaszolni az életkori különbségeket,? a mentorok és mentoráltak lehetnek egyidősek (same-age mentoring), közel azonos életkorúak (ncar-agc mentoring) (1-3 éves korkülönbségek), illetve más korosztályhoz tartozók ( cross-age mentoring) ( 4 éves vagy annál idősebb korkülönbségek) a mentoráltakhoz viszonyítva (Topping, 1994, idézi Miller 2002. 126). Kutatásunkban 4 vagy annál több éves korkülönbség figyelhető meg az általános iskolások és egyetemisták között, ezért az életkoron átívelő kortárs mentorálás (cross-age peer mentoring; Karcher, 2005; Miller, 2002) jelenik meg, ahol idősebb fiatal mentorál fiatalabb fiatalt. Kíváncsiak vagyunk többek között arra, hogy milyen hatással volt a mentorálás időtartamára, módjára és folyamatosságára a pandémia időszaka. Kitérünk az online mentorálás előnyeire és hátrányaira egyaránt, továbbá összevetjük, hogy az első hullámhoz képest mennyire voltak felkészülve a mentorok a második hullám miatti távmentorálásra.
ISBN:9786155657092
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
mentorálás
e-mentorálás
digitális átállás
távmentorálás
kaméleonmentor
Megjelenés:HuCER 2021: Tanuló társadalom. Oktatáskutatás járvány idején = Learning society. Educational research during an epidemic / szerk. Juhász Erika, Kattein-Pornói Rita. - p. 219. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1