Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM107722
Első szerző:Szakály Márk (közgazdász)
Cím:Fogyasztói motivációk a döntően növényi étrendet folytatók körében - szakirodalmi áttekintés = Consumer motivations among those following mainly a plant-based diet - literature review / Szakály Márk, Soós Mihály
Dátum:2019
ISSN:1786-3422 2560-2551
Megjegyzések:In the last decades, the so-called civilization diseases have become widespread worldwide and they have been responsible for the largest number of deaths for quite a long time. According to researches, the quality of food has a great impact on the state of health. The popularity of plant-based diet continues to grow today and the number one driver of this trend is due to growing health concerns. Consequently, beliefs about plant-based diets show that consumers strongly believe in the health-promoting effects of this diet, which in some cases is one of the primary dietary considerations rather than the sensory appeal (taste). Consumers of plant-based diets also have an extremely diverse motivational base, which has been approached by researchers from a number of different aspects. Vegetarian individuals also have their own identification and psychological aspects, which are systematized by the Unified Model of Vegetarian Identity (UMVI). Undoubtedly the most interesting area of plant-based nutrition is the psychology of vegetarian consumers, which we have thoroughly explored in the present research.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
vegetáriánus
alternatív étrendek
UMVI
identitás
ideológia
fogyasztói észlelések
Megjelenés:Élelmiszer, Táplálkozás és Marketing. - 15 : 1 (2019), p. 11-18. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1