Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM108323
Első szerző:Balázs-Földi Emese (emberi erőforrás tanácsadó)
Cím:Fogyatékosság és bullying az iskolában / Balázs-Földi Emese
Dátum:2022
Megjegyzések:Napjainkban egyre súlyosabb problémaként jelenik meg az iskolai és az online térben történő zaklatás. Empirikus kutatások bizonyítják, hogy a bántalmazás, különösen az iskolán belüli zaklatás, növekvő tendenciát mutat mind hazánkban, mind az Európai Unió országaiban. A társadalomtudományi vizsgálatok kiemelt figyelmet fordítanak a bullying és a cyberbullying hátterében álló okok feltárására. A hazai kutatások kevés figyelmet fordítottak eddig a fogyatékossággal élő személyeket, illetve a sajátos nevelési igényű gyermekeket ért bántalmazás, zaklatás területére. A tanulmány célja, hogy szakirodalmi áttekintés segítségével képet adjon a fogyatékossággal élő népességet ért bántalmazással kapcsolatban, nemzetközi kitekintésben bemutassa az ezzel kapcsolatos ismereteket, kutatási eredményeket. Célunk, hogy a rendelkezésre álló szakirodalmak alapján megismerjük mennyire érinti a fogyatékossággal élő diákokat a kortárs, illetve internetes zaklatás, milyen tényezők járulnak ahhoz hozzá, hogy áldozattá váljanak.
ISBN:978-606-9673-33-1 978-606-37-1736-9
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
kirekesztés
áldozattá válás
integráció
internethasználat
internetes zaklatás
Megjelenés:A társadalomtudományok harminc éve a Partiumban: A Partiumi Keresztény Egyetemen 2021-ben szervezett jubileumi konferencia kötete / szerk. Gál Katalin, Pásztor Rita, Székedi Levente. - p. 135-146. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1