Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM108757
035-os BibID:(MTMT)31938606
Első szerző:Csépes Ildikó (alkalmazott nyelvész)
Cím:Hogyan lehet támogatni a (nyelv)tanulást a fejlesztő értékelésen keresztül? / Csépes Ildikó
Dátum:2020
ISSN:2415-945X
Megjegyzések:Tanulmányunk célja, hogy áttekintést adjon a fejlesztő értékelés különböző értelmezéseiről, a nyelvtanulás kontextusát külön is kiemelve. Bemutatjuk az osztálytermi értékelés megítélésének változását az elmúlt közel 30 év alatt, és hogy a fejlesztő értékelés miért kapott egyre több figyelmet napjainkra. Értelmezésünk szerint az értékelés átszövi az osztálytermi gyakorlat egészét, és jelentősen befolyásolhatja a diákok tanulási motivációját és magabiztosságát, melyek egyaránt döntő hatással lehetnek a tanulás eredményességére. Bemutatjuk a fejlesztő értékelés három megközelítését: a tanulást támogató értékelést, a dinamikus értékelést és a tanulás-orientált értékelés. Mindhárom felfogás rendelkezik sajátos jegyekkel, de abban egységesek, hogy az értékelést a tanítás szerves részének tekintik. Végül rövid kitekintést adunk a fejlesztő értékelést vizsgáló magyarországi kutatások eredményeit illetően. A közoktatás keretében zajló angolórák osztálytermi értékelési gyakorlatáról kibontakozó kép egyértelműen alátámasztja a szemléletváltás szükségességét.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
osztálytermi értékelés
fejlesztő értékelés
tanulást támogató értékelés
differenciált értékelés
értékelési műveltség
Megjelenés:EduLingua. - 6 : 1 (2020), p. 85-103. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1