Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM109059
Első szerző:Kiss Márton (matematika- és fizikatanár)
Cím:Is it possible to develop some elements of metacognition in a Mathematics classroom environment? / Márton Kiss, Eszter Kónya
Dátum:2020
ISSN:1589-7389
Megjegyzések:In an earlier exploratory survey, we investigated the metacognitive activities of 9th grade students, and found that they have only limited experience in the "looking back" phase of the problem solving process. This paper presents the results of a teaching experiment focusing on ninth-grade students' metacognitive activities in the process of solving several open-ended geometry problems. We conclude that promoting students' metacognitive abilities makes their problem solving process more effective.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
metacognition
problem solving
open problem
Megjelenés:Teaching mathematics and computer science. - 18 : 3 (2020), p. 123-132. -
További szerzők:Herendiné Kónya Eszter (1967-) (matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1