Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM109245
Első szerző:Kovács Zoltán (matematikus)
Cím:How do novices and experts approach an open problem? / Zoltan Kovács, Eszter Kónya
Dátum:2019
Megjegyzések:There are well-known differences between problem solving competencies of novices and experts. It is also known from the literature that students, regardless of age, typically give the expected answer, ignoring the openness of the problem. In our study, we use a problem that is open at the starting point nevertheless it has closed solution. We analyze how experts and novices manage the openness of an elementary problem based on a survey prepared for 7th and 8th graders.
ISBN:978 953 1975 17 9
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
open problem
realistic reaction
novice and expert problem solver
Megjelenés:Towards new perspectives on mathematics education / eds. Zdenka Kolar-Begović Ružica Kolar-Šuper Ljerka Jukić Matić. - p. 245-260. -
További szerzők:Herendiné Kónya Eszter (1967-) (matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1