Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM109953
Első szerző:Fodor Szilvia (pszichológus)
Cím:Jóllét és teljesítmény az iskolában - a kibékíthető ellentét / Fodor Szilvia, Korényi Róbert
Dátum:2019
Megjegyzések:Gondolatébresztő. Az utóbbi évtizedek iskolával kapcsolatos pszichológiai vizsgálódásai számos érdekes és újszerű megközelítést vezettek be. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy a kortárs eredmények lassan és nehézkesen jutnak el és épülnek be az iskola világába, melynek egyik következménye, hogy a pedagógiai szakemberek gyakran eszköztelennek érzik magukat. Különösen igaznak tűnik ez, ha olyan dilemmákra gondolunk, mint hogy a diák lelkesedjen a tananyag iránt, vagy legyen kedves egy versengő helyzetben. Ebben a fejezetben bemutatunk néhány olyan szemléleti keretet, amelyek gazdagíthatják a pedagógusok és a pedagógiai szakemberek szakmai nézőpontját, és amelyek fő célja, hogy újragondoljuk a teljesítmény és a pszichológiai jóllét viszonyát. E két terület párhuzamba állítása során választ kaphatunk olyan kérdésekre is, mint hogy mi befolyásolja a teljesítményünket és a pszichés jóllétünket, hogy lehetünk-e egyszerre boldogok és szorongások nélkül magasan teljesítők, és ha igen, akkor hogyan tudjuk e kérdésre adott válaszokat beépíteni a mindennapi pedagógiai gyakorlatba.
ISBN:978-615-5443-94-7
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
boldogság
elégedettség
flow
jóllét
motiváció
pozitív érzelmek
pozitív pszichológia
spiritualitás
teljesítmény
Megjelenés:Innováció az oktatásban / szerk. Polonyi Tünde, Abari Kálmán, Szabó Fruzsina. - p. 81-101. -
További szerzők:Korényi Róbert
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1