Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM110242
Első szerző:Nagy Ágoston (Testnevelő tanár/ Phd)
Cím:A sportkulturális késés elmélete és a bevezetett intézkedések szerepe az egyetemi testnevelés és sportolás színterein = The role of the implementations and the theory of the sport cultural delay in the university sports and physical education / Nagy Ágoston
Dátum:2023
Megjegyzések:Értekezésemben a sportban előforduló aktuális jelenségek és összefüggések vizsgálatára, illetve a releváns tudományos ismeretek összefoglalására, valamint a kutatási eredményeim bemutatására törekedtem. Nyomon követhető a sport világában végzett tevékenységem és érdeklődésem is. A tudományos életben korszerű és új perspektívából igyekszem vizsgálni és magyarázni a történéseket, jelenségeket, összefüggéseket, a sportoktatással, sportszervezéssel, versenysporttal kapcsolatos implementációkat és módszereket. A sportági kutatásaim mellett, a Debreceni Egyetem regionális jelentősége révén kezdtem el a test- és sportkultúra rendszerét értelmezni, de a figyelmem - a kezdeti eredményeknek is köszönhe- tően - egyre szélesebb területek izgalmas és aktuális kérdései felé fordult. Szemléletmódomat jól tükrözi az a perspektíva, mely szerint: "... nincs két azonos kultúra, de vannak az egész emberiségre jellemző vonásai..." (Herskovits 1940). Úgy vélem, hogy a sportkultú- rát a műveltségtartalmak átlagosnál magasabb szin- tű felhasználása, alkalmanként művészi alkalmazá- sa jelenti. Ez a testkultúránk egy speciális foka, ami már a rendszeres és versenyszerű testedzés szintjén lévő értékteremtést jelenti. A szakmai kultúrák, ahol a nevelés, az értékteremtés, az alkotás történik nagyon különböznek. Nem egységesek és folyamatosan változnak. Mégis a modern kultúrafelfogás szerint ezek egyenrangúak. Egy nagyobb egységen belüli szubkultúrának tekintendőek. S ez jellemzi a csoport, a közösség életmódját. A tagjai felértékelik saját kultúrájukat másokéval szemben. Sikerük aztán többféle módon értékelhető. Kutatásaim a sporttudomány területére irányulnak, amely legtöbbször interdiszciplináris jellegű, az alkalmazott módszerek is több- szempontú megközelítést igényelnek. Az elért eredményekhez használtam a a neveléstudomány, közgazdaságtudomány, a szervezéstudomány, az edzéselmélet, a pedagógia és pszichológia mód- szereit és így vontam le a sporttudomány számára releváns következtetéseim, melyek vélhetően a gya- korlatban is használhatóak
Tárgyszavak:Orvostudományok Sporttudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Kulturális késés
sportolói szokások
sport-oktatás-kultúra
testnevelés
testnevelő tanárok
mindennapos testnevelés
implementációk
Egyetemi sport
Megjelenés:Testnevelés, sport, tudomány. - 6 : 3-4 (2023), p. 73-95. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1