Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM110385
Első szerző:Chrappán Magdolna (didaktikus)
Cím:Úgy tanítunk, ahogy minket tanítottak - tanárjelöltek a természettudományos oktatásról / Chrappán Magdolna
Dátum:2022
Megjegyzések:A címben foglalt állítást nemcsak hétköznapi tapasztalat, hanem kutatási adatok is alátámasztják: a tanárszakos hallgatók attitűdjeit nagymértékben meghatározzák korábbi tanórai tapasztalataik és tanármintáik. A STEM területén, ahol hazai és nemzetközi viszonylatban is tanárhiány van, nem mindegy, milyen közoktatási tapasztalatokat hoznak a leendő tanárok. Kvantitatív kutatásunk adatai szerint a tanárszakosok elavult természettudományos oktatási attitűdökkel kerülnek a képzésbe, a közoktatási élmények kevéssé motiválóak a STEM tanárszakok iránt. Emellett a természettudomány szakos hallgatók sok esetben nem nyitottak a többi természettudományra, ami jelentősen akadályozza a komplex természetértelmezést s így a hatékony tanítást is. Tanulmányunkban bemutatjuk a természettudományos tanárképzés létszámadatait és a képzésben lévők szakösszetételét, valamint felvillantjuk annak a lehetőségét, hogy a tanárképzés miképpen tudja korszerűbb szemléleti pályára állítani a leendő tanárokat.
ISBN:978 615 6012 16 6
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:Értékközvetítés és iskola : Tanulmányok Szabó László Tamás tiszteletére / szerk. Kovács Klára. - p. 176-193. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1