Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM110664
Első szerző:Brezsnyánszky László (neveléstörténész)
Cím:A pedagógia és a pszichológia együttélési formái a Debreceni Egyetemen / Brezsnyánszky, László
Dátum:2020
ISSN:1216-3384 1419-8827
Megjegyzések:Az egyetem alapítását követően 1918-ig nem volt önálló pedagógiai katedra, lélektani tanszék pedig csak 1970-től működik. A diszciplínák viszonyát a szakma, a politika és a vidéki egyetem lehetőségei formálták. A változások szakaszra osztva értelmezhetők: a filozófiába és pedagógiába foglaltságtól (Tankó, Mitrovics, Karácsony), a pszichológia fokozatos leválásán át (Kelemen) a térnyerésig (Hunyady, Mészáros, Kovács). Helyi sajátosság: a lélektan a pedagógiai pszichológia révén emancipálódott. Erre épülhetett a pszichológia szak indítása, az intézet kiteljesedése. A változásokat kívánjuk nyomon követni, bemutatni a pedagógia és a pszichológia szervezeti egységeit, fő képviselőit és a viszony jellemzőit az ezredfordulóig. A tanulmány helyi forrásokra és szakirodalmi munkákra támaszkodik.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
intézménytörténet
20. század
pedagógia és pszichológia viszonya
Megjelenés:Educatio. - 29 : 4 (2020), p. 606-617. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1