Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM110697
Első szerző:Babinszki Emese (pszichológus)
Cím:A humoros reklámok alkategóriái és közvetett hatásosságuk / Babinszki Emese, Balázs Katalin
Dátum:2015
Megjegyzések:Háttér és célkitűzések: A tanulmány célja a humoros reklámok kategóriáinak empirikus alapon történő elkülönítése és azok főbb jellemzőinek feltárása. Elméleti kiindulópontja a reklámok kategorizációira vonatkozó tapasztalatok (Goldenberg, Mazursky és Solomon, 1999; Goldenberg, Mazursky, 2008; McQuarrie és Mick, 2003), illetve a humoros reklámok korábbi csoportosításai (pl. Kelly és Solomon, 1975; Weinberger és Gulas, 1992). Módszer: A kategóriarendszer kialakításának fontos részét képezték a laikus véleményeket feltáró kvalitatív elővizsgálatok. A fővizsgálat ingeranyagának kialakítását kérdőíves elővizsgálat segítette. A kérdőíves fővizsgálat célja a kategóriarendszer empirikus ellenőrzése, és a kategóriák tulajdonságainak feltárása volt. A fővizsgálat során a vizsgálati személyek 17 reklámot értékeltek 13 szempont alapján. Továbbá egy felidézési feladattal, és szekunder adatelemzéssel a reklámok közvetett hatásvizsgálatára is sor került. Eredmények: A fővizsgálatban 138 résztvevő vett részt. A reklámok megítélésein alapuló hierarchikus klaszteranalízis alapján az eredeti kategóriarendszer módosult. Négy humoros reklámkategória különül el: túlzás; aranyos; fiatalos/trendi; és tabukat feszegető. A túlzás kategória jellemző tulajdonsága a valószerűtlenség, illetve kismértékben morbid és irritáló is. A túlzás kategória reklámjait gyakran idézték fel a résztvevők. Az aranyos kategória reklámjai valószerűtlenek, és aranyosak, ezek átlagos felidézése a leggyakoribb. A fiatalos trendi kategória reklámjai széles körben ismert márkaneveket jelenítenek meg valóságos képi világgal, ugyanakkor újszerűség jellemzi őket. A tabukat feszegető kategória főbb jellemzői a polgárpukkasztó mivoltuk és a morbidság. Következtetések: A humoros reklámok új kategóriarendszere került meghatározásra
ISBN:978 963 318 528 5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok könyvfejezet
könyvrészlet
humoros reklám
kategorizáció
reklámhatás
Megjelenés:Alkalmazott pszichológiai tanulmányok a Szociál- és Munkapszichológiai Tanszék fennállásának 25. évfordulójára / szerk. Balázs Katalin. - p. 133-149. -
További szerzők:Balázs Katalin (1979-) (pszichológus, pszichológia tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1