Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM110943
035-os BibID:
(WoS)000553304901049
Első szerző:
Korenová Lilla (matematika módszertan)
Cím:
Analysis of applied mobile technologies in university math education / L. Korenova, T. Barot, R. Krpec, I. Veress-Bagyi
Dátum:
2019
Megjegyzések:
In the frame of higher education, mobile technologies can be considered as a significant and essential part of the lives of nowadays students. According to theories in sociology, people born after 2000 can be classified as members of the so-called "Generation Z". Authors Joanne G. Sujansky and Jan Ferri-Reed claim in their book entitled "Keeping the Millennials", that the current generation of young people is able to do multiple things at the same time, e.g. watch television while working on a laptop, listen to an iPod while chatting or texting messages etc. The young of today do not strictly differentiate between virtual and real experience and often want to have fun alongside work or learning. Today there is a wide range of mobile applications which can be used by students to learn math, and which offer the opportunity to use e-learning support through LMS, alongside with learning materials available as e-books, provided by many Universities. In the conducted research we were interested in finding answers to what forms of e-learning and mobile learning students use, how often do they use them, and what is their opinion on learning through mobile technologies. We have focused on the possibilities that mobile technologies offer to current undergraduates in learning mathematics. The research conducted in form of a questionnaire lasted for over two years and provides data from a sample of 782 undergraduates from the Czech Republic, Slovakia, Hungary and Romania.
ISBN:
9788409120314
Tárgyszavak:
Természettudományok
Matematika- és számítástudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Mobile learning
mathematics education
GeoGebra
mobile applications for education
quantitative methodology
Megjelenés:
EDULEARN19 Proceedings : 11th International Conference on Education and New Learning Technologies Palma, Spain. 1-3 July, 2019. / ed. L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. - p. 6744-6748. -
További szerzők:
Barot, Tomas
Krpec, Radek
Veress-Bágyi Ibolya (1981-) (informatikus, matematikus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.