Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM110958
Első szerző:Kóródi Márta (közgazdász, közgazdász-tanár)
Cím:Vidéki turizmusfejlesztés szegmentáláson alapuló módszerekkel az Alsó-Ipoly mente példáján keresztül / Kóródi Márta, Mondok Anita
Dátum:2023
Megjegyzések:Egy sajátos területi jellemzőkkel rendelkező, a tanulmány alapját adó fejlesztési koncepcióban Alsó-Ipoly mentének nevezett vidéki térség turizmusfejlesztési lehetőségeit mérlegeli a kutatás és határoz meg olyan keresleti szegmentumokat, amelyek számára kialakított termékek - realizálásuk esetén - integrált és harmonikus fejlődést biztosítanának a lehatárolt tíz település számára. A célterület sajátosságai egyrészt területi elhelyezkedésében (határmenti), rurális és egyben fővároshoz közeli, változatos táji adottságaiban (folyóvölgy, a Börzsöny nyugati lejtői, részben a Duna-Ipoly Nemzeti Park területe) jelennek meg, amelyek turisztikai szempontból megfelelő fejlesztési alapot adhatnak. Másrészt a demográfiai jellemzők kedvezőtlensége árnyalja a képet, az elnéptelenedés, a korösszetétel, a munkalehetőségek hiánya és a jövedelemszerzés nehézségei, mint vidékfejlesztési általános társadalmi és gazdasági problémák átlagon felül sújtják a térséget. A tanulmány szakirodalmi része a rurálturisztikai piacon is alkalmazható szegmentálási módszereket foglalja össze, kitérve a fúziós turizmusra, figyelembe véve a térség sajátosságaiból adódó környezeti fenntarthatósági követelményeket. Egy előzetes, a térség fogyasztói és szervezeti piacára vonatkozó felmérés következtetéseit használja fel a tanulmány arra, hogy meghatározza a megjelenő vidéki turizmusfajtákat és leszűkítse a potenciálisan jelentős szerepet játszókra az adottságok és a fejlesztési potenciál alapján. A turisztikai fogyasztói szokások viszonylagos állandóságának és változékonyságának ellentmondását, valamint a térségi szolgáltatók, a fenntartói, működtetői intézményrendszer és a civil szervezetek véleményét is szem előtt tartva kerültek beazonosításra azok a turisztikai termékfejlesztési programcsomagok, amelyek jól körülhatárolható turistaszegmentumokat céloznak térben és időben differenciáltan. A szegmentumok rangsorolásra kerültek elsődleges, másodlagos és harmadlagos szegmentumnak nevesítve. A meghatározott homogén fogyasztói csoportok számára összeállított kínálat veszélyeket is hordoz, mint a differenciált fejlesztések általában, de a számos szegmentum részére készült terméktervek összességében változatosabbá, sokszínűbbé teszik a meglévőnél a szolgáltatásválasztékot. A kialakított szegmenseken alapuló tervezett fejlesztések egyrészt a különböző időtávokban megvalósítható projektek alapjaként vehetők számításba, másrészt a differenciált, ugyanakkor összefüggő, moduláris rendszerű termékkínálat létrehozására is lehetőséget nyújtanak.
ISBN:978-963-306-928-8
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
vidékfejlesztés
vidéki turizmus
szegmentálás
termékfejlesztés
Megjelenés:Műszaki, technológiai és gazdasági kihívások a 21. században: nemzetközi magyar nyelvű konferenciasorozat : Előadások és poszterek összefoglalói / Dobozi Réka, Mihalkó József, Pappné Sziládi Katalin. - p. 61. -
További szerzők:Mondok Anita (1979-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1