Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM111172
Első szerző:Balsa-Budai Nikolett (PhD hallgató)
Cím:Fenntartható élelmiszer-fogyasztással kapcsolatos fogyasztói megítélés feltárása netnográfiával / Budai-Balsa Nikolett, Szakály Zoltán
Dátum:2023
Megjegyzések:A TANULMÁNY CÉLJA Jelen kutatás célja, hogy feltárja a hazai online fogyasztók fenntartható táplálkozással kapcsolatos attitűdjeit. Vajon a fogyasztók aktív szereplőként tekintenek-e magukra a probléma megoldásában, vagy inkább megfigyelőként az élelmiszeripart képviselő cégektől várják a megoldást? Melyek azok a lépések, amiket az elmúlt időszakban a fogyasztók megtettek a fenntartható élelmiszer-fogyasztás megvalósulásáért? Hogyan vélekednek a közelmúltban bevezetett vagy a jövőben tervezett élelmiszer-fogyasztáshoz kapcsolódó változásokról (pl. újféle csomagolóanyagok, csomagolásmentesség, egyszerhasználatos műanyag eszközök kivezetése, fenntarthatóbb étrend megvalósítása)? ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN A vizsgálat netnográfia segítségével került lebonyolításra, amely során az egyes, Magyarországon jelen levő és magyar Facebook-oldallal rendelkező cégek fenntartható táplálkozás kapcsán közzétett tartalmai és az ehhez kapcsolódó hozzászólások kerültek elemzésre. LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK Az eredmények egyrészről szemléltetik, hogy melyek a leggyakrabban felmerülő témakörök (növényi alapú étrend, élelmiszer-csomagolás) a fenntartható táplálkozás megvalósítása kapcsán. Emellett feltárásra került, hogyan vélekednek a hazai online fogyasztók a cégek által végzett, fenntarthatósággal kapcsolatos tevékenységekről, fejlesztésekről pl. új termékcsomagolás, innovatív (elsősorban vegán) élelmiszerek, környezetbarát megoldások. Továbbá melyek azok a vásárlást befolyásoló tényezők, amelyek valóban érvényesülnek az élelmiszer-fogyasztói magatartásban. GYAKORLATI JAVASLATOK A szakirodalmi eredményekkel összhangban a netnográfia is igazolta, hogy a környezettudatos tényező az élelmiszerek esetében leginkább mint hozzáadott érték van jelen, a vásárlási döntést elsősorban az egészségtudatosság, a jó íz, a megbízható minőség és a megfelelő ár-érték arány befolyásolja. Így az élelmiszer-fogyasztás esetében a környezettudatosságot fontos, más tényezőkkel párosítani a marketingkommunikáció során, mint pl. az egészség, íz vagy az ár.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
fenntartható élelmiszer-fogyasztás
netnográfia
növényi alapú táplálkozás
Megjelenés:Marketing & Menedzsment. - 57 : Különszám EMOK 1 (2023), p. 5-13. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1