Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM111422
Első szerző:
Polónyi István (közgazdász)
Cím:
A pandémiás oktatás néhány oktatáspolitikai tanulsága / Polónyi István
Dátum:
2022
Megjegyzések:
A tanulmány először a pandémia alatti hazai közoktatás három oktatáspolitikai tanulságát fogalmazza meg. A távolléti oktatásból kiszoruló tanulók nagy arányát, a dekoncentrált oktatásirányításnak a rugalmatlanságát, és a pedagógusok magukra maradását, a szakértői háttér hiánya miatt. A felsőoktatás esetében arra mutat rá tanulságként, hogy az elitista felsőoktatás-politika nyomán a távoktatás rendkívül szűk körű, s emiatt hiányzik mind a szakmai, mind az eszközállomány az egész hallgatólétszámra kiterjedő távolléti oktatás mögül, és az intézmények IKT ellátottsága is erősen hiányos, továbbá hiányoznak a távoktatás módszertani hátterét megteremtő kutatások. Az írás rámutat arra, hogy számos tévhit nehezíti a minőségi táv(olléti)oktatást. Ilyen az a vélekedés, hogy a pedagógusnak IKT szakembernek kell lenni, miközben valójában megfelelő háttérapparátusnak kellene segíteni a távoktatást. Mint ahogy a távoktatási anyagok elkészítése is egy szakértői team munka eredménye kell legyen, s nem a pedagógus házi feladata. Mint ahogy az is tévedés, hogy a távoktatás olcsó és gazdaságos. Az írás kitér arra, hogy a pandémiás oktatásnak súlyos gazdasági következményei lesznek amiatt, hogy az iskolabezárások nyomán a humán tőkebefektetés csorbult. Ez jelentős gazdasági fejlődési ütem csökkenéssel fog járni, különösen az alacsonyan fejlett országok, és az alacsony iskolázottságú rétegek esetében. A pandémiának a jövőbeli oktatásra gyakorolt hatásáról többek között azt emeli ki az írás, hogy az oktatás várható digitalizálásának következményeként széles rétegek maradhatnak ki az oktatásból. A pandémiás oktatásnak két oktatáspolitikai tanulságát hangsúlyozza befejezésül a tanulmány. Az egyik, hogy a távoktatás, az e-learning, a digitális oktatás színvonalas megvalósítása olyan iskolai szakértői háttérapparátusokat igényel, ami a kiszolgálja, támogatja a pedagógus munkáját. A másik, ami még ennél is fontosabb, hogy az államnak az elkövetkezőkben lényegesen nagyobb erőfeszítéseket kell tenni a hátrányos helyzetű tanulók tanulási feltételeinek javítására, hogy jelentősen mérséklődjön a tanulók iskolai teljesítményének a szocioökonómiai háttértényezőktől való függése.
ISBN:
978 615 565 710 8
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
könyvrészlet
pandémiás oktatás
a pandémiás oktatás nyomán adódó oktatáspolitikai tanulságok
a hátrányos helyzetű tanulók tanulási feltételeinek javítása
a távolléti oktatás szakértő team és eszköz hátterének hiánya
Megjelenés:
Tanuló társadalom : Oktatáskutatás járvány idején / szerk. Kattein-Pornói Rita., Mrázik Julianna, Pogátsnik Monika. - p. 45-55. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.