Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM113345
035-os BibID:(Scopus)85173975132 (MTMT)34035608
Első szerző:Hrabéczy Anett (oktatáskutató)
Cím:Embeddedness of students with special educational needs in higher education / Hrabéczy Anett, Pusztai Gabriella
Dátum:2023
Megjegyzések:Previous research has examined the institutional and extra-institutional embedding and network of students, however, we still know little about the network of students with special educational needs. What makes this research unique is that it compares the characteristics of SEN-A and SEN-B students. Therefore, the embeddedness of students with special educational needs within the institution is investigated using quantitative research method. The research sought an answer to the question of what characteristics can be used to describe the network of students with special educational needs, and whether there is a difference between SEN-A and SEN-B students. Based on the results, there are significant differences in the case of students with special educational needs, whether they are embedded more strongly in the environment inside or outside the institution.
ISBN:978-84-1396-085-2
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Special educational needs
higher education
social capital
Megjelenés:9th International Conference on Higher Education Advances (HEAd'23) / ed. Joseph Domenech; David Menénde Álvarez-Hevia; Alicia Martínez-Varea; Rosa M. Llácer-Iglesias; Domenico Brunetto. - p. 1425-1432. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Pályázati támogatás:ÚNKP-22-3
Egyéb
MTA-DE Családok és Tanárok Kooperációja Kutatócsoport
MTA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat, teljes kötet
DOI
Borító:
Rekordok letöltése1