Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM113445
Első szerző:Szél Erzsébet (pszichológus)
Cím:Határon innen és túl: pszichoterápiás szemlélet az iskolapszichológus munkájában / Szél Erzsébet
Dátum:2019
Megjegyzések:A pszichoterápia és az iskolapszichológia fogalma legtöbbször feloldhatatlan ellentétként jele-nik meg a pszichológiai és pszichoterápiás közegben, miközben a hazai és nemzetközi szakiro-dalom az iskolapszichológusi feladatok elemzése kapcsán az utóbbi évtizedekben erőteljes el-mozdulást jelez a diagnosztikai tevékenységtől a direkt és indirekt mentálhigiénés intervenciók és terápiás ellátás irányába. A 20-21. század társadalmi változásainak következtében az iskolák szocializációs szerepe bővült, az iskolákban megjelentek a pszichológusok, amit követett a pszichés zavarok helyi ellátásának igénye, de erre az iskolapszichológusi hálózat nem alkalmas. A szülők, gyerekek, pedagógusok segítése valódi terepmunka folyamatosan újratermelődő kihí-vásokkal. Az iskolapszichológus speciális munkafeltételei sajátos működésmódot kívánnak, és gyakran határhelyzetet teremtenek a pszichoterápiás beavatkozások spektrumán. Kiemelten fontossá váltak a magas szintű és komplex diagnosztikai és terápiás ismeretek a gyermek számá-ra megfelelő ellátási formák biztosításához iskolai intervenció és továbbküldés esetén is. A ta-nulmány egyik célja, hogy illusztratív példákkal mutassa be a pszichoterápiás szemlélet létjogo-sultságát az esetkezelésben. Másik célja, hogy felhívja a figyelmet az iskolapszichológusi és a terápiás munka határhelyzeteire a preventív személetben végzett problémafeltárás, krízisinter-venció, komplex személyiségfejlesztés és a pedagógus kiégés-prevenció terén.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Pszichoterápa. - 28 : 1 (2019), p. 12-19. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1