Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM113552
Első szerző:
Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:
The comparison of parental involvement of public and church-run schools / Pusztai Gabriella ; Demeter-Karászi Zsuzsa ; Major Enikő ; Puskás Marcell
Dátum:
2023
Megjegyzések:
Families have a great influence on students' educational achievement and the greatest challenge for the education system is to compensate for the resulting disadvantages. The education policy aimed at reducing social inequalities in the school system emphasizes the importance of parental involvement in the children's academic life and education. Overseas research suggests that the institutional sector can have an impact on the attitude of schools towards parents. Early research on church-run schools pointed out specific patterns of engagement with parents. Our analysis investigated whether we can speak of a different relationship with parents in church-run institutions compared to public schools. The database for our qualitative research consists of a corpus of semi-structured interviews with 45 primary and secondary school teachers, conducted in the autumn of 2021, based on a self-developed interview outlined within the framework of the research project Developing Teachers' Skills for Parental Engagement. Our analysis shows more of a similarity between the two school-maintaining sectors in terms of parent-school relations, as in the examined area the majority are disadvantaged parents, with whom teachers find it difficult to maintain contact. Our results also show that the older church-run schools with an established culture and the culture of new church-run schools that are currently taking shape have different impact on the parent interaction. The practical result of our research is that it has drawn attention to the fact that the parent-school partnership is an area in need of improvement in the examined schools and in teacher training.
ISBN:
978-624-5746-37-8
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:
Book of Abstracts The 6th International Conference on Future of Education 2023 / ed. Brian D. Beitzel. - p. 71. -
További szerzők:
Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató)
Major Enikő (1977-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Puskás Marcell
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.