Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM113672
Első szerző:
Máté-Szabó Barbara Éva (andragógus)
Cím:
A felsőoktatási szakképzés hallgatói a felvételi adatok tükrében / Szabó Barbara Éva
Dátum:
2017
Megjegyzések:
A tanulmány a szakképzésnek egy speciális részébe ad betekintést, ami a felsőoktatás berkein belül működik, és az elmúlt 20 évben meghatározó változásokon ment keresztül. A felsőoktatási szakképzés (FOKSZ), korábban felsőfokú szakképzés (FSZ, 2003?2013) és akkreditált iskolarendszerű felsőfokú szakképzés (AIFSZ, 1998?2003) témájában az elmúlt 18 évben több jelentős kutatás ment végbe. Ezek egyrészt a hallgatói oldallal foglalkozó kutatások (Hrubos, 2002; Szemerszki, 2012), másrészt a munkaerőpiaci és hallgatói oldallal egyaránt foglalkozó vizsgálatok (Fehérvári és Kocsis, 2009) voltak. Munkánk során az Oktatási Hivatal 2014. évi felvételi eljárásához kapcsolódó adatbázisát használtuk, emellett a 2001?2016 közötti jelentkezési adatokat is figyelembe vettük a képzési struktúra statisztikáival együtt, hogy jobban átláthatóvá tegyük a változásokat. Elemzésünkben a felsőoktatási szakképzésekre 2014?ben első helyes jelentkezők és felvettek adatait tekintjük át több szempont alapján. Feltérképezzük a hallgatók szociokulturális környezetét, háttérváltozóit, mutatóit (nem, kor, középiskolai eredmények, hátrányos helyzet, képzési terület). Az adatbázisban 121.446 fő szerepelt, ebből 12.954 jelentkezett felsőoktatási szakképzésre. Az AIFSZ esetében 2001-2004 között közel megkétszereződött a jelentkezők és a felvettek aránya. A képzésre jelentkezők száma a jelentkezési mutatók szerint 2011?ig folyamatosan növekedett. 2013?ban, a képzés átalakítását követően, a képzési területek, szakok és támogatott férőhelyek csökkentésével egy közel 50%?os visszaesés volt tapasztalható. A 2013 utáni csökkenéshez képest 2014?ben 3000 fővel nőtt a jelentkezők száma, illetve a férfiak aránya is emelkedést mutat. Az új képzési rendszerben a gazdaságtudományi képzések dominánsak, több mint 50% feletti a jelentkezési mutatójuk, emellett a társadalomtudományok, az agrár? és informatikaképzés is a népszerűbb területek között található. Az eredmények választ adnak azokra a kérdésekre, hogy milyen környezetből érkeznek a felsőoktatási szakképzésbe a hallgatók, mely szakok, képzési területek a legpreferáltabbak, illetve mennyiben változott a jelentkező hallgatók összetétele az előző AIFSZ és FSZ képzéshez képest.
ISBN:
978-963-306-567-9
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:
Új kutatások a neveléstudományban 2016 : A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése / szerk. Zsolnai Anikó, Kasik László. - p. 500-514. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.