Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM113698
Első szerző:
Máté-Szabó Barbara Éva (andragógus)
Cím:
Hogyan tanulnak a hallgatók? : A tanulás sajátosságainak vizsgálata a felsőoktatási szakképzés hallgatói körében / Máté-Szabó Barbara
Dátum:
2023
Megjegyzések:
A felsőoktatás világában nagy szerep hárul az önálló, hatékony tanulásra. Érdemes megfigyelni, hogy melyek azok a módszerek, eszközök, amelyek a hatékonyságot növelik. Első lépésben magának a tanulási stílusnak a meghatározása fontos, hogy az adott tanuló tudja, hogy milyen módszerekkel könnyebb számára a tanulás folyamata, milyen technikákra van szüksége a tanuláshoz. A tanulási technikák (Balogh 2000: 5-7) segítségével alakítható maga a tanulás és a tanulási stratégiák felépülése. A tanulási tevékenység intenzitására, a tanuló kitartására és a tanulás minőségére a motiváció jelentős hatással van (Ambrose és mtsai, 2010). A motiváció és azon belül a tanulási motiváció kérdésköre egy komplex jelenség. Kutatásunkban megvizsgáltuk a felsőoktatási szakképzésben tanulók (n=1628 fő) tanulási sajátosságait. A kérdőíves vizsgálatot Magyarország 23 felsőoktatási intézményében folytattuk a felsőoktatási szakképzésben nappali és levelező tagozaton tanuló hallgatók körében valamennyi képzési területen. Megnéztük, hogy mely módszerek, eszközök használata a legjellemzőbb a tanulókra, amelyek a tanulás hatékonyságát növelik. A kérdőíves vizsgálat eredményeit a képzési területek függvényében elemeztük és vetettük össze. Hipotéziseink vizsgálatához többféle statisztikai eljárást alkalmaztunk. Eredményeink rámutattak arra, hogy a hallgatók értékelik az önállóságot és támogató tényezőként jelenik meg számukra. Az érdeklődés, kíváncsiság, tudásvágy és a karriermotiváció faktorok emelkedtek ki, a motivációs és külső tényezők pedig nehezítik összességében a tanulás folyamatát. A hallgatók tanulási stílusait vizsgálva Kozéki ? Entwistle (1986) tanulási stratégiákra alkotott csoportosítása jól alkalmazható volt a vizsgált csoport esetében is. Kutatásunk segítségével egy olyan hallgatói csoport tanulási sajátosságaiba kaphatunk betekintés, mely témával eddig a hazai kutatók kevésbé foglalkoztak. Itt kiderülhet számunkra, hogy mely eszközök használatát részesítik előnyben és milyen akadályokkal is találkoznak a FOSZ hallgatók a tanulási folyamatuk során.
ISBN:
978-615-5657-13-9
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
tanulási stílus
tanulási stratégiák
felsőoktatási szakképzés
Megjelenés:
Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet : Hungarian Conference on Educational Research HuCER 2023 / szerk. Juhász Erika; Kattein-Pornói Rita. - p. 49. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.